Siesta.

Ett spontant infall igår om hur Sverige bör införa siestor gör att jag idag är speciellt benägen att hålla med. Har inte sovit många timmar inatt, men det var det värt för jag hade otroligt kul igår trots att jag bland annat var och såg Sex and the City 2 som i min mening bör få någon typ av kalkonpris i år och trots att det bara var 45 personer på Pluto exklusive jag själv. Min bekantskapskrets på stället var ungefär 50% av alla där så det var nästan som att vi fick ha privatfest. Särskilt kul var inslaget av bartender som skrattade gott åt gänget som sofistikerat och SATC-aktigt beställde in Cosmos och sedan grinade illa när de insåg hur stark drinken var och därmed snabbt be bartendern att spä ut skiten med ännu mer dricka. Humor. På frågan om varför jag såg filmen trots att jag inte gillar SATC så sa jag kort och gott att jag älskar att gå på bio och jag älskar att umgås med mina tjejer. Jag vet att jag inte får många med mig från mitt gäng när jag dissar SATC, men det är en fröjd att se hur stissiga de är för filmen. Jag inbillar mig att det är lite så jag känner för en ny Tim Burton-film eller för nya Harry Potter-filmen som kommer i höst. De respekterar mig för det och jag respekterar dem för deras åsikter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0