I Florens är det okej att fylla 30 år.

Florens, sa jag till mig själv. Jag har bestämt mig, jag ska åka till Florens när jag fyller trettio. Jag fyller den 17 augusti. Om jag flyger den 15 augusti så kan jag vara där till den 21 augusti så att jag hinner vila en dag efter hemkomst innan semestern är slut. På så sätt slipper jag missa Lars Winnerbäck också för han spelar på Strömsholms slott den 14 augusti och jag har varit arg på mig sedan jag missade hans förra spelning där för två år sen. Bra!

Eller?

Tydligen ska det inte vara så smidigt. Ska jag betala ett vettigt pris för en biljett tur och retur så känns RYANAIR mest aktuellt. Jag känner inget behov av att lägga ut flera tusen på en flygbiljett via ett annat bolag när jag kan lägga pengarna på något roligt i Italien istället. Så RYANAIR alltså. De flyger mig till Pisa, ca 8 mil från Florens, och därifrån får jag ta buss. Problemet är nu bara att Ryan Air inte behagar flyga till Pisa varken den 15 eller 16 augusti. De flyger den 14 och den 17 augusti. Så antingen på Lasse-dagen eller på min dag. Allt tyder på att jag behöver välja bort Lasse om jag inte vill betala 3000 kr för en biljett (..det vill jag inte) och ska jag nu behöva välja bort Lasse så kan jag lika gärna åka till Florens redan den 12 augusti så får jag njuta ordentligt av semestern och min trettioårskris.


Florens


RSS 2.0