Det bästa och mest självklara.

Jag berättade att jag ska åka till Florens och Toscana och fick direkt ett tokbestämt råd. TA MED DIG KAMERA! För mig är det ganska självklart att jag ska ta med mig kamera, förstår inte hur jag ska klara mig utan. Men det var iaf rådet jag fick. Eller ordern kanske känns mer passande.

När jag var ung var jag sjöman och jag har seglat runt hela världen till ställen som knappt existerar idag och allt de äldre sjömännen sa var att kameran bara skulle vara ivägen och att den var helt onödig. Ung och dum som jag var så lyssnade jag och tog efter. Det ångrar jag så mycket idag. Så ta bilder. Mycket bilder. Resorna är något du aldrig vill glömma. Och glöm inte skrivboken för du kommer att vilja slå dig ner på en bänk och skriva när du är där. Lova mig att du skriver. Lova mig att ta dig själv på allvar och skriver. För du har talang. Skriv. Din spärr är du själv. Din spärr är din egen självkritik.  

För mig är det som sagt självklart att ha med mig kameran. Och skrivboken. Jag vill aldrig glömma.


Kommentarer
Postat av: Milla

Underbart råd av en vis typ! Sånt gillas massor :)

2010-05-06 @ 18:48:43
Postat av: Mamma

Önskar dig en underbar resa!

(Trots att jag får ont i magen)

2010-05-06 @ 21:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0