Det där med vatten.

Jag har respekt för världens vatten. Jag hatar att flyga över öppna hav och jag har en lätt fobi för att bada i vatten där jag inte har kontroll. Djupt vatten, mörkt vatten, djurfyllt vatten, you name it. Jag blir svag och sårbar och kan inte göra något åt det och det gör mig livrädd. Främst är jag rädd för hajar tror jag. Dock är det ett fantastiskt djur och det är en av mina stora drömmar att dyka ner i en sån där hajbur. Verkar galet häftigt. Kanske kan jag tolerera det just för att det är närkontakt under relativt mycket kontroll. Inte för att jag inte skulle vara livrädd för det skulle jag, men jag vill göra det ändå.

Min chef befinner sig för tillfället i Miami och skrev i sin statusrad på Facebook att helt plötsligt simmade en två meter lång haj mellan honom och stranden och jag kom på mitt eget hjärta med att flyga upp i halsgropen direkt. Jag hade ju dött på stört om det hade varit jag. Mitt hjärta hade tokstannat på två sekunder. Blir jag rädd av att läsa det när jag sitter på en kontor på andra sidan jordklotet så är det illa.


Knappt läskigt alls.....


Kommentarer
Postat av: Stina

De där hajburarna ska man inte drömma om. Kolla här till exempel. Jag kallar klippet !"shark cage made in Ullared" http://www.youtube.com/watch?v=D_EIGI9qFp4&feature=channel

2010-09-17 @ 17:38:22
URL: http://ingenglittrarsom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0