Vide Cor Meum.

Träffar jag någonsin en kille som uppskattar denna film, Hannibal,  och nedstående scens innehåll, Dante Alighieris Vita Nouva  och Patrick Cassidys Vide Cor Meum baserad på Alighieris sonnet A ciascun'alma presa, så gifter jag mig på stört utan att blinka.

Notera även att scenen utspelar sig i Florens. Fantastiskt vackert!!!!! Att se kameran svepa över Florens och floden Arno gör att jag får ont i magen. Underbart ont i magen. Jag kan inte låta bli att tänka att på just dessa bilder visar mitt hotell någonstans. Jag kommer att bo precis vid Ponte Vecchio som är en av broarna över floden. 

Och Hannibal må vara en sadistisk mördare, men bortsett från det är han ändå en av de vackraste karaktärerna jag vet. Utöver den lilla detaljen så är jag lite kär i denna intelligenta och fascinerande man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0