Hotell bokat.

Nu har jag äntligen fått häcken ur och bokat hotell i både Pisa och Florens. Kommer att vara i Pisa från tionde till trettonde augusti och sen i Florens från trettonde till nittonde då. Överallt annars som jag åker får vara dagsutflykter. Känner att jag ska lägga fokus på dessa städer under den här resan och allt annat jag hinner med är bonus. Har till exempel lagt en extra dag på Pisa för att kunna åka till närliggande Lucca och turista lite. Känns bra att åka dit nu och känna av hur läget är först och sen när jag känner lite att jag förstår hur Toscana fungerar så kan jag åka dit och vandra och ta de mindre städerna och byarna som jag inte hinner med nu. 

I alla fall.

När det kommer till boende så har jag egentligen inte så höga krav. Jag förväntar mig inte att spendera mycket tid på rummet så jag bryr mig mest om att rummet har en säng och ett badrum till mig. Känns så sjukt onödigt att slösa en massa tusenlappar på lyxboende när jag kan lägga det på annat kul och istället bo på budgetboende som funkar minst lika bra. TV och andra moderniteter skiter jag i, då jag planerar att undvika sånt så mycket som möjligt. Som max tänker jag sträcka mig till någon Facebook- eller blogguppdatering så att folk här hemma vet att jag lever då jag vet att vissa har en tendens att oroa sig. Annars vill jag gärna ha frukostbuffé. Man måste ha frukostbuffé. Älskar frukostbuffé.

Något annat som är viktigt för mig är var hotellet ligger. Speciallt för att jag kommer att ha väskor som jag inte vill släpa på alltför lång bit. Det måste vara lätt för mig att ta mig till hotellet och det måste ligga så nära centrum som möjligt då jag vill kunna gå till de flesta ställen som jag vill till. Jag har fått äran att ha ett par fungerande ben och jag tänker använda dem så länge jag får. Det måste också ligga på behagligt avstånd från bussar och tåg. Känns tryggast så av någon anledning.  

I Pisa ska jag bo på Hotel Verdi. Det ligger någonstans mellan Lutande tornet och tågstationen. Perfekt. Ska också ligga mitt i ett populärt shoppingområde har jag förstått och utifrån andra gästers recensioner så verkar de gilla stället. Då är det bara att prova känner jag.

I Florens ska jag bo på Hotel Medici. Det stället hittade jag när jag surfade runt på jobbet, vilket jag egentligen inte gjorde eftersom jag jobbade hårt som tusan, men jag kunde verkligen inte argumentera emot utsikten från ställets takterass tillika restaturang. Hotellet ligger mitt i centrum och har nära till allt. Sättet jag hittade stället på kändes så rätt, det kändes som att det talade till mig direkt när jag såg det. Bilderna måste ju göra att ni förstår varför jag MÅSTE ha en fantastisk kamera när jag är där.  

Behöver jag ens säga att jag längtar? Nu återstår bara att se vad jag vill göra på min 30-årsdag. Jag känner nog att dagen i alla fall kommer att gå i matens tecken. Italienska maten kommer bli min död för jag kommer att äta ihjäl mig.



Hotel Verdi

 

Hotel Medici med utsikt över Il Duomo, Florens katedral.


Kommentarer
Postat av: billie

nämen alltså jag är inte alls bitter och avundsjuk...INTE ALLS! (hoppas du kan uppdatera bligger lite under resan, vore kul att få "följa med" på dina äventyr :) )

2010-05-24 @ 09:17:37
Postat av: Jeanette

Jag ska göra mitt bästa. =D

2010-05-25 @ 08:41:27
URL: http://destination.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0