Ennio Morricone.

Jag vet inte om ni vet vem Ennio Morricone är, men enligt mig är han en av världens bästa kompositörer och som ni ser nedan, även orkestledare. I klippet spelas en låt som säkert många av er känner igen, Deborah's Theme. Just det säger er kanske inte så mycket, men låten kommer ifrån filmen Once upon a time in America. Ennio är en av världens främsta filmkompositörer och har gjort musik till regissörer som Sergio Leone, Wolfgang Petersen, Barry Levinson och Brian DePalma för att nämna några stora namn. 2007 fick han en hedersoscar av Akademin och jag minns hur mycket gåshud jag hade när orkestern spelade hans musik. I år kan han bland annat roa sig med att få Polarpriset. Känns bra att veta att Sverige har vett att ära en sådan fantastisk bidragsgivare till musikens värld.


Kommentarer
Postat av: Vendela

Gillar om det du skrev! Underhållande att se lite bra grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-09-27 @ 14:27:38
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0