Bokat och klart.

För att inte fega ur så har jag berättat för alla som vill lyssna att jag ska till Toscana. Då har jag press på mig eftersom folk kommer att fråga om det. Då är det mesigare än mesigast att säga att man inte åkte för att man var rädd. Nu har jag iaf bokat biljett. Jag har inte kunnat bestämma mig för vilka datum jag ska åka, men nu ska jag åka den 10 augusti och komma hem den 19 augusti. Alltså borta på min trettiosårsdag.

Folk frågar vem jag ska åka med. Jag ska åka ensam. Och det ska bli helt underbart. Vissa förstår inte det där med att åka ensam. Säger att det är sorgligt. Personligen måste jag faktiskt säga att jag tycker att det är sorgligt att inte kunna åka ensam. Har man aldrig gjort det så kan man omöjligt förstå den underbara känslan man får av det. Det är fantastiskt att få den tiden för sig själv då och då. Den är så viktig.

Jag längtar verkligen. Det som återstår nu är att lägga upp resplanen lite. Jag börjar iaf i Pisa där jag landar och sen har jag som planerat att spendera den mesta tiden i Florens. Sen får jag se vart jag tar vägen. Det finns mycket att se och det krävs ju onekligen mer än nio dagar för att bli nöjd. Om man nu någonsin blir det. Men jag börjar med dessa nio dagar iaf.


Kommentarer
Postat av: billie

det är bara idioter som tycker att det är sorligt att resa ensam! jag tycker det är jävligt modigt :)

2010-05-21 @ 15:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0